mandag den 16. juni 2014

Når jeg får børn vil jeg......

Lige nu er der på www.lortemor.dk et indlæg om hvordan folk altid ved bedre når de ikke har børn.
Jeg er sgu også selv blevet klogere. Jeg hader klassede (det eer et ord, et bornholmsk et. Det betyder 'beskidt med mad') børn. Børn skal i min optik spise pænt. Og mades til de kan finde ud af det. Ofelia fik lov at spise 'selv' da hun var fire måneder. Jeg vælger ikke at tage ret mange kampe. ;-)

Men derudover så har jeg faktisk tit mit afkom med mig. Nej. Det er ikke let. Hun trives bedst derhjemme.
Hun synes ikke det er fedt at være til trampolin, som overskrider hendes sengetider, hun nyder ikke grillhygge hos andre mennesker. Og jeg mindes med gru nytårsaften. Men jeg forsøger igen og igen, for jeg trives ikke med at sidde hjemme og bare være - og jeg tror Ofelia bliver et barn i trivsel, hvis hendes forældre er i trivsel.
Således 'hoppede' hun trampolin da hun var knap 3 måneder og selv kunne holde sit hovede. Således spiste jeg forret med en ked baby iført orange tyl og barnets far hovedret med en sovende baby på armen nytårsaften. Vi har med, det var ikke den fest det plejede at være, og jeg drak kun en enkelt går champagne direkte fra flasken, inden jeg gik i seng kort efter midnat. Men vi var med.

Jeg er klart mindre ude og bumle end jeg plejede, for jeg er sgu træt og tit vil jeg hellere være hjemme og gå i seng kl 21, dyrke lidt kedelig sex og sove indtil babyen skal ammes. Men de dage, hvor jeg (eller vi) prioritere anderledes er det fantastisk. Hvidvin og store bøffer, brætspil, samtaler om rigtige ting. Det er det som stadig er mig. Jeg er ikke bare mor. Jeg er først og fremmest Betina.

1 kommentar: